امام علی (ع) و ذوالفقار

ترجمه:

حمد و ثنا، خداوندي را که اهل حمد بوده و جايگاه آن مختص او است و برترين و شيرين‏ترين و سريع‏ترين و گسترده‏ترين و پاک‏ترين و بالاترين و گرامي‏ترين و سزاوارترين حمدها بر ذات او باد. سپاس خداوندي را که پادشاهي است مورد ستايش و مالکي است بسيار مهربان و با محبت. هر مولودي را صورت مي‏بخشد و هر طرد شده‏اي را ملجاء و پناهگاه است. گستراننده‏ي دشت‏ها و صحراها و برپاکننده‏ي کوهها و بلندي‏ها است. فرو فرستنده‏ي باران‏ها و آسان‏کننده‏ي مشکلات و نيازها است. عالم و دانا به همه‏ي اسرار و درهم کوبنده و نابودکننده‏ي همه‏ي پادشاهان است. روزگاران را به سرانجام مي‏رساند و آنان را مجددا به عرصه وجود مي‏آورد و مرجع و مصدر همه‏ي امور اوست. جود و عطايش همه چيز را در برگرفته و ابر بخشش او، با کمال ريزش، همگان را فراگرفته است. خواسته‏ها و اميدهاي بندگان را برآورده نموده و به ريگزاران افزوني و توسعه بخشيده است.

حمد و ستايش مي‏کنم او را، حمد و ستايشي بي‏انتها و يگانه‏اش مي‏شمارم همانگونه که بنده‏ي دعاکننده‏ي گريان، او را يگانه مي‏شمارد. و اوست خداوندي که

امت‏ها را خدايي جز او نيست و کسي نيست که آنچه را او برپا و تنظيم کرده درهم فروريزد.

او محمد صلي الله عليه و آله و سلم را پرچم هدايت و نشانه‏ي اسلام و امام حکمرانان و استوارکننده‏ي پيشوايان و تعطيل‏کننده‏ي احکام بت‏هايي چون ود و سواع قرار داد. او (پيامبر) به بندگان خدا حقايق را اعلام کرد و به آنان تعليم داد و در ميان آنان حکم راند و امور را استحکام بخشيد و اصول اساسي را پايه‏گذاري کرد و آن‏ها را ترويج نمود و بر قيامت تاکيد بسيار داشت و آنان را از آن بيمناک ساخت.

خداوند آن حضرت را از اکرام خويش بهره‏مند سازد و به روانش درود فرستد و به آل و اهل‏بيت بزرگوارش رحمت عنايت فرمايد، تا مادامي که دندان نهايي در دهان مي‏درخشد و گرگ مي‏درد و ماه طلوع مي‏کند و بانگ لا اله الا الله به گوش مي‏رسد. خداوند شما را حفظ نمايد، بهترين اعمال را انجام دهيد و به راه‏هايي رويد که حلال است و راه‏هاي حرام را ترک کنيد و از آن دست برداريد. فرمان خداوند را گوش دهيد و آن را به خاطر بسپاريد و با اقوام و خويشاوندان پيوند و ارتباط داشته باشيد و حقوقشان را مراعات نماييد. با هواها و خواهش‏هاي نفساني مخالفت و خويشتن را از آن‏ها حفظ کنيد. با اهل درستي و تقوا وصلت و ازدواج نماييد و خود را از قومي که سرگرم دنيا و طمع دنيوي هستند جدا سازيد.

اين کسي که اکنون داماد شما گشته و با شما پيوند نموده، پاکزاده‏ترين آزادگان و شريف‏ترين آنان بوده و از بهترين روش در ميان آنان برخوردار است.

او اينک به سوي شما آمده و به حريم شما وارد گشته، در حالي که عروس بزرگوار شما را گرفته و مهريه‏ي او را همان مهريه‏اي قرار داده که رسول‏خدا، آن را براي همسرش ام‏سلمه قرار داده است. او (رسول‏خدا)، بهترين دامادي بود که فرزنداني را به وديعه نهاد و آنچه را خواست به دست آورد و در مورد همسرش غفلت نورزيد و دچار انديشه‏ي نادرست نگشت و در مصلحت او کوتاهي ننمود و بر او عيب و ايراد نگرفت.

از خداوند براي شما بهترين نعمت‏ها و رحمت‏هايش را درخواست مي‏کنم و از او مي‏خواهم دائما شما را به سعادت، رهنمون گرداند و به همگان اصلاح حال و

آماده کردن توشه‏ي آخرت، عنايت فرمايد. حمد بي‏پايان خاص ذات اوست و مدح و ثنا ويژه‏ي رسول او احمد است.


نظرات شما عزیزان:

مهدی
ساعت21:14---9 مرداد 1391
داداشی دمت جیز عالی بود
بازم به من سر بزن مرسی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 8 مرداد 1391 | 15:46 | نویسنده : یه کسی !!!!! |